Jag vill bli kysst, jag vill känna febern rusa runt i blodet

Den senaste, trevliga nyheten var ju att Peter släppt sin album på spotten så att hans största fan (alltså jag) kan få ta del. En annan stor nyhet, som slog till över gårdagen bara sådär, är att jag har gått och blivit med hus. Inte bara jag utan Emma, Klara, Hugo och Simon. Vi var och kikade på ett hus som var jättefint men efter mycket om och men så bestämde vi oss för att inte ta det, lite mycket ansvar som vi alla kände att vi inte hade lust att ta. Sen tog allt en helvändning och nu har Emma, den goa damen, diksuterat fram en grym deal så nu är alla nöjda och idag skrivs det kontrakt. När jag kommer tillbaka till Öret så är det bara att börja flytta in så nu lär det bli några vändor fram och tillbaka mellan Nynäs och huset för att go in mig ordentligt. Äntligen ska jag få använda min fina sockerlåda som bästa karln trollade fram, margarinlådan jag snodde från mormor och morfar, jordglobslampan, grammfonspelaren, diskstället... WIHO! Dessutom får vi hyra det möblerat så jag kommer inte att behöva köpa en ny säng då hon lämnar ett helt gäng kvar. Jag vill flytta in nu!

Annars så har jag kommit tillbaka till Nynäs för att ha skönt "höstlov" och det ska firas med att skriva två sammanfattningar á 2 A4 till musikhistorian. Och så måste jag öva gitarr. Och dirigering. Det är det "dåliga" med en musikutbildning, man blir aldrig klar och man kan alltid öva mer. Jag tänker dock inte göra onödigt mycket utan börjar med sammanfattningarna, sen kanske det blir lite gitarr mest på kul. För det är ju musik också, roligt.

Imorgon tar min kära mor ledigt bara för att jag är hemma och på fredag kommer det ner en fin kille från Pite. Simon är på G för att gå på Ole Börud på Fasching på fredag och med sig har han Oskar, Fia och Jesper. Bo ska han få göra hos Jesper vilket betyder att han endast kommer att vara tio minuters bilkörning från mig, man lär ju fara dit och umgås så mycket som det bara går! Och fina Fia ska jag krama sönder tror jag. Mys!

Som en lite tjuvstart på lovet så for jag på kryssning tillsammans med Sandra och gänget i helgen som var. Så grymt roligt och vilket skönt gäng jag fick hänga med. Lite skönt att även där få en chans att komma bort från Örebro och alla måsten en stund och få träffa min fina Sandra såklart. Det sker ju tyvärr alldeles för sällan.

Okej grabber, musikhistoria var det ja...

2011-11-02 | 12:16:46 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback