Första snön är alltid vitast

Positiv grej med att bo i hus: det knakar och låter så mysigt när man vaknar på morgonen och det stormar ute. Man blir på riktigt myspyshumör, i alla fall jag. Det är ju första advent idag också och det tycker jag ska firas med en fika av något slag ikväll, typ adventskaka. Jag har ett otroligt sug efter att mysa ner mig i en utav våra soffor med täcke eller filt, något mumsigt att smaska på, en kopp te och Mysteriet på Greverholm. Eller Pelle Svanslös. Eller Julens hjältar. Eller Dieselråttor och sjömansmöss. Det fanns så många bra julkalendrar förr i tin! Teskedsgumman och Jultider. Vilken kvalitet! Så får det nog bli faktiskt, ska be karln min som är och hälsar på att masa sig upp ur sängen och fixa fram lite shyssta julklassiker.

Emma har, med hjälp av våra gäster igår, lyckats sätta ihop inte mindre än TRE stycken adventsljusstakar. Min uppgift är att hitta vettiga ljus så det blir nog en tripp förbi Willys lite senare idag. Det kommer att bli enda gången jag sticker ut näsan utanför dörren, vilket jäkla skitväder det är ute! Regn, megablåst och annat rusk. Jag sa precis att det är mysigt, javisst, men bara om man själv slipper att gå ut och bara kan sitta inne och ha det trevligt istället. På tal om trevligt så blev vår förfest och utegång grymt trevlig! Himla nice folk som kom förbi och hängde och sen var vi ett gäng som fortsatte ut till Strömpis för att dansa av oss. Innan någon visste ordet av slog dock klockan två och det var dags att kila hem. Det blev ett stopp på Max först och jag befann mig i himmelriket under den stund jag satt och smaskade i mig min stora pommes frites med beasås. Hjälp vad gott det var! Jag och Emma lade oss vid klockan fyra, trött och nöjda efter en go kväll.

För er som är nyfikna på vårt lilla hus så kommer här lite gott och blandat. Imorgon har jag bott här i två veckor, helt sjukt. Helt sjukt nice!




Såhär såg vardagsrummet ut när vi alla hade flyttat in. Lots of stuff!



Mitt första brev! Woho!



Busted! Någon har varit i mitt buljongpaket!



En kväll såg jag dubbelt...



Ett musikerhus, javisst!



Och såhär myspysigt har jag det just nu. Tomas Andersson Wij och jag.

2011-11-27 | 15:03:25 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback