Fika, lyssna, fika, lyssna, fika, lyssna, reflektera?

Nu har vi alla tre varit hemma en stund från musiklyssningskvällen hos Niklas. Det gick väl lite sådär att sätta ett antal musikstudenter i ett vardagsrum för att plugga. Vi var lite för många för att det skulle bli effektivt helt enkelt. Men vad trevligt vi har! Och så slås jag av den där känslan, tänk att jag inte hade en aning om att dessa personer fanns för tre månader sen. Förutom Emma då, henne gjorde jag prov med i Piteå. Man kan alltid sitta och tänka fram och tillbaka, vad hade hänt om jag hade gjort si eller så. Dock är det alltid lika roligt att inse att jag faktiskt klarar av att hela tiden börja om på nytt, flytta till ett ställe där man inte känner en käft, klara av att hålla huvudet kallt och plugga. Och samtidigt ha grymt roligt medan jag gör det. Och så tänker jag på min lilla pappa som trodde att jag inte skulle vilja stanna i Mellansel. Och så blev det två år. Och att åka till Örebro utan att ens ha någonstans att bo. Helt otroligt egentligen att man vågar och samtidigt så har det aldrig varit något jag har reflekterat över, jag har bara gjort. Sen finns det saker jag önskar att jag kunde fixa och göra samtidigt som gör lite ont i hjärtat, det går inte att komma ifrån.

Nog med babbel, dags för tröttkärringen att sova!




Godnatt, godnatt! Vink, vink!

2011-11-29 | 22:27:23 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback