As long as you believe in me

Nu sitter jag i vårt lilla kök med en avslutad gröttallrik och myser med min tekopp och Gino Vannelli som Simon har mailat. Drog igenom den skivan cirka fem och en halv gång igår medan jag pluggade. B.Ä.S.T!

Min första helg i huset har bjudit på fredagsmys med mina sambos då vi efter att ha ätit en sen middag och haft gitarrensemble med bland annat den eminenta Apans sång bullade upp med en mängd fika, mös ner oss i dubbelsängen och kikade på Black swan. I lördags var damerna på folksångskurs men jag var inte sämre utan passade på att vara i skolan för att öva och göra läxor. Kvällen spenderades till första del i huset sen mötte vi upp lite göttigt folk på Willys som var sugna på att se hur vi bor. Vi var inte sena att bjuda in! Sällskapet fick en rundvandring sen slog vi oss ner i sofforna, de med sina ölburkar och mina sambos och jag med varsin kopp med glögg och rom. Kan vara den bästa (och kanske farligaste?) spritblandningen jag har druckit. Det smakade bara glögg med enda undantag att det värmde lite extra i magen. Lite senare tog vi oss in till stan för att hitta en pub att sitta på, lättare sagt en gjort men till slut hittade vi en och hängde där till stängning. Sen var det sängen som gällde. Igår tog vi alla en förtjänad sovmorgon och dagen fortsatte i lördagens spår med plugg av olika saker. Jag hann även med att öva lite bas på skolan och, tillsammans med Klara, ett tungt corepass på gymmet. När vi kom hem hade vår fixkille Jafar varit i farten och tillsammans med Emma satt upp vår nya, fina kökslampa från Myrorna. Detta inspirerade mig och Klara så vi såg till att bära ut de befintliga köksmöblerna ut i garaget för att istället bära in matssalsbordet med stolar från vardagsrummet. Mer mysigt och "antikt", min mormor och morfar har likadant, och nu känns det mycket bättre.

Nu är hög tid att fara till skolan, laters skaters!

2011-11-21 | 08:24:21 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback