Emma kan vända sex Mariekex i munnen

Nu är jag tillbaka på banan efter sökningsveckan i Pite. Jag och Malin har huserat hemma hos Chris vilket har varit typ hur trevligt som helst. Jag har pendlat mellan sökglädje, sökångest och allt där emellan men jag tror att det gick bra. Lärarsökningarna känns bra, förutom gehöret där jag hoppas att jag bara får tillräckligt för att få komma in. Inte nolla i något. Studiomusiker som jag sökte på kul gick, till min överraskning, helt galet över förväntan. Först kuggade jag teorin på torsdagsmorgonen, fick ett samtal på lunchen och fick en andra chans och en spelprovstid på fredagen. Var nervös, gick in och sjöng en låt bra och en låt mindre bra, gick vidare, intervjuades och gjorde a vistan senare på kvällen. Helf! Men oj, så roligt det har varit! Det är extra trevligt att få träffa Chris och samtidigt kunna hänga med fina mellanselare. Att peppa och peppas.
Återvände till Mellis igår och repade slick i gospelrepan, städade mitt dammiga rum, tog en efterlängtad lugn stund för mig själv och mitt lakritsdoftljus (mums!) för att sen leta upp de andra och fira earthour. Fick smaka mumsig kiwipaj, smaska på chips och dipp och ha redigt mellanselshäng. It's been a while! Och inte blev jag besviken. Stretchingslekar och en helt galen Emma som vände kex efter kex i munnen. Det slutade med att hon vände helt otroliga sex stycken samtidigt, innanför tänderna. Hon har en stor talang. Och en stor mun...
Idag har jag hitills tagit det extremt lugnt, tagit igen mig i bloggens värld, gjort lite internetnytta och ska strax ta en promenad ner till coop för inhandling av blodpudding som blir dagens mat. Jag var lite småsugen igår men var lat och valde korv istället. Inatt drömde jag om blodpudding så nu lyssnar jag på mitt undermedvetna och bjuder mig själv på mumsmiddag. Härliga söndag!

2011-03-27 | 13:50:00 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback