Til the end

Denna helg har jag fått den stora äran att få finbesök från Norrland, närmare bestämt av Tobbe och Siri. De glada prickarna landade i Nynäs i torsdagskväll och natten spenderades hemma hos min karl som hade tomt hus. Förutom att det är så himla roligt att hänga med dom så var den stora anledningen till deras besök att vi skulle på Toto tillsammans på fredagen. Jag jobbade och trodde att klockan aldrig skulle bli fyra medan de andra två myste runt i huvudstaden. När jag väl fick komma in så mötte jag Teggan påcentralen som även hon ville gå på världens bästa konsert. Vi skyndade ut på Djurgården med spårvagnen, busade och gled in i den långa kön hos Siri och Tobbe som redan stått där en timme och sen såg vi till att få bra platser långt framme vid scenen. Först var det såklart förband och klockan halv tio, efter vad som kändes som en evighet, så föll äntligen ridån och där stod dom. Vi hade slagit av om vilken låt dom skulle börja med och jag vann, Child's anthem. Sen följde ca två timmar av grym musik framfört av ett grymt band. Jag är såååååå glad att jag for. Efter konserten så satte vi oss på närmsta parkbänk för att vila de onda fötterna som fått stå upp alldeles för länge innan vi tog spårvagnen och sen pendeln hem till min far.

Efter att ha sovit som stockar i tio timmar vaknade vi, sega som kola, vid halv tolv. Pappa och Karin bjöd på födelsedagsbrunch för mig så vi Totoentusiaster fick oss ett glas champagne att starta dagen med. Det gick rakt upp i huvudet kan jag säga. Vi åt och drack gott, hängde lite med min kära papi och tog sen tåget ner till Nynäs för planka, glass i hamnen, en liten promenad ut på Ringvägen och filmmys. Star wars såklart!

Idag var det tyvärr dags för farväl av de trevliga tu men jag får ju nära och bra i höst. Umeå - Mellansel är ingen vidare sträcka. Jag och min karl har förresten fått tag i en lägenhet i Ume, en tvåa på 64 kvadrat med en balkong. Så trevligt!













2011-07-03 | 22:18:31 | Dagliga | 5 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Teggis

Tack för en fin kväll! PUSS!

2011-07-10 // 19:43:39
» josse

SOMMAR OCH SOOOL :) Säljes: Sommarens snyggaste solglasögon, Ray Ban wayfarer!! Riktigt vrakpris, 500 kronor (nypris 1299:-!!) Passa på, först till kvarn. http://bloppisjosse.blogg.se/2011/june/saljes-ray-ban-wayfarer-rb2140-svarta.html

2011-07-10 // 20:19:10
» Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 5 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/july/sondag-dagens-blogg-1.html#comment

2011-07-10 // 20:21:50
» cecilia

Hej vad gör du? :)

2011-07-10 // 20:41:08
» Nöjesportalen

Checka in bloggen med nya storfilmer varje dag!

Det är helt gratis och allt du behöver göra är att trycka på play!

2011-07-10 // 20:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback