Tell me there's no other in your heart you see

Igår hade jag en utomordentligt trevlig ledig dag som började alldeles för sent hemma i min karls rum. Vi åt frukost och åkte ärenden fram till att han var tvungen att åka till jobbet och då passade jag på att ta tåget in till stan. Jag och papi hade nämligen bestämt middagsdejt. Vi möttes i Gamla stan eftersom han kom direkt från jobbet på riksdagen och så vandrade vi längs med Nygatan bort mot Söder. Eftersom det var galet skönt väder satte vi oss halvt utomhus på ett fik och tog en latte som aptitretare. Vi satt och pratade om ditten och datten och sen visade han mig var han och Karin ska sova efter bröllopet innan vi fortsatte upp på Götgatan för att äta middag. Det blev Patricks, en burgare till pappa och grillad lax till mig. Mums i magen! Flera samtal, små promenader och en yoghurtglass senare satt jag på tåget som skulle ta mig hem till Nynäshamn. Trodde jag ja. Jag startade min resa tjugo över nio och anlände till västerhaninge fem över halv tolv där min bästa, snällaste man i hela världen stod och väntade med bilen. SL alltså...

Idag var det tillbaka till lunken som gällde vilket betyder jobb och dammande av grejer hemma för min del. Det ska belönas med myskväll hos mormor och morfar i det underbara vädret. Sommar är allt bra!

2011-07-08 | 18:22:41 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback