Jag ska fånga en ängel

Imorgon är jag ledig. Så otrooooooooooligt skönt! Och nu tänker alla stackare som jobbar året runt "suck, lite sommarjobb". Och ja, så är det ju. Men jobbigt ändå. Men roligt också. Kallis vettu, grymt.

Annars då? Karln och jag har precis kirrat en lägenhet i Götet som vi ska bo i onsdag till söndag nästa vecka, minisemester. Woop woop! Sola, bada, träffa lumpenpolare (Johns, inte mina) och ha det skönt. Och stanna i Gränna på hemvägen, MYCKET viktigt! Min karl och jag, så fint och bra.

Ett annat par som är fint och bra är min mormor och morfar. Vi var ner och hälsade på dom igår då min morfar fyllde år. Krokis+mormor och morfar+moster Simona = järngänget. Som är lika med trevligt och mysigt. Vi åt god mat ute i solen, massor av fika och tårta och hade det allmänt trevligt till det blev dags för en annan tröttmössa att åka hem och få sin skönhetssömn inför dagens dagsverke. Mormor berättade om en kväll på Söderstadion för inte så länge sen. Hon sitter där i godan ro och laddar inför hemmamatch med bästa Bajen och så spelar dom en Ted Gärdestadlåt när grabbarna värmer upp. När jag hör den låten så tänker jag alltid på morfar, sa hon. Vi brukade alltid dansa till den när det var dans ute på Torö. Fina mormor och morfar!

Nu blir det firning av ledig dag med nedsatt blåbärspaj från Ica. Ibland är det bra att ha en insider, moi alltså. Imorgon ska jag dra med min karl på möbeljakt i stans secondhandbutiker. Wiho!

Hörs. Häj. Som bästa Siri skulle ha sagt. Och puss också. Inte glömma puss för bövelen!



2011-07-13 | 20:14:12 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback