Norrland i mitt hjärta

I Joybells tror man att jag är norrifrån. Många minns att jag någongång har sagt att jag har bott i skogen innanför Övik och detta passar alldeles utmärkt till mitt NORRLÄNDSKA uttal som flera kommenterade idag på repet. It's not lost och det gillar jag skarpt. In't vill ja bli av mä norrlänn'skan inte! Folk får gärna tro att jag kommer därifrån, inte mig emot. Jag skulle inte heller ha något emot att hälsa på hos Simon hemma i Flurken, eller Pite för den delen, där man lever i en äkta vinterlandsidyll med cirka femtio centimeter snö. Fick en riktigt mysig bild skickad i söndags med bevis. Här regnar den lilla snö som vi har fått bort...

Anyway, dags att sova, peppa och tagga inför lyssningstentan imorgon. Min första tenta, måtte det gå bra! Om jag sätter på mig turklänningen och spetsar örena riktigt noga så kommer det att bli riktigt bra. Folk kan få hålla tummarna om det känner fört.

Tacken och bocken och hörs häj!


2011-12-13 | 00:08:02 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback