När det lider mot jul

Hej hopp i lingonskogen!

December fullkomligen flyger fram, litegrann åtminstone, och jag har precis fått en såndär härlig insikt att hjälp, vad mycket jag har att göra. På så kort tid. Dock är det ju som alltid, jag har bara mig själv att skylla då jag tar tag i det för tight inpå. Jag är bra på att börja och sen känner jag mig så nöjd över att jag har gjort och så blir det helt plötsligt ingenting på ett bra tag istället. Sen pockar det på och blir jobbigt. As usual så det är inga problem. Igår pluggade jag hemma fram till klockan sex då jag hade ett litet rep i skolan och sen stannde jag kvar till klockan tio med resterande läxor som jag inte kunde göra hemma. Jag kände mig nöjd och glad när jag gick hem vilket var riktigt skönt. Igårkväll tog vi även tag i vår rumsfördelning så inatt har jag äntligen fått sova rummet som ska vara "mitt". Det blev det på övervåningen som vi alla sov tillsammans i från början och jag är nöjd och glad. Nog ska det bli pli och fint så jag kan kalla det mitt minsann!

Trots att det blev sent och att jag av någon anledning var megapigg och inte kunde somna så har jag varit uppe sen klockan sju och gjort musiklyssning, denna gång barocken. Själva styckena känns okej, jag känner igen dom men sen ska man komma ihåg vilken karl som har komponerat dom och gärna vilket år eller årtionde. Det får bli glospluggning i eftermiddag någongång.

Tack vare pappa och Karin som var här och hälsade på i söndags så har jag hembakta lussekatter och pepparkakor med kristyr, nonstop och hela köret att förgylla dagarna med. Minst en av varje om dagen är bra för magen har jag hört.

2011-12-07 | 08:48:44 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback