Julefrid

Jag tycker att det ruschar förbi alldeles för snabbt det här med julen. Men den blev lika trevlig i år och det är det som är huvudsaken. Önskar att jag inte vore så trött bara, ögena blir blytunga runt klockan tolv och det är i princip omöjligt att sova mer än åtta timmar. Igår lade jag mig halv ett och vaknade halv nio utan att kunna somna om. Lite sådär pigg också men förhoppningsvis piggnar man på sig lite senare när man har fått i sig frukost.
Julafton firades hos mormor och morfar med järngänget och värmdöligan. Vi tittade på Kalle och kramades eftersom vi inte har träffats på länge (eller inte jag i alla fall), åt mat tills vi nästan sprack, öppnade massor av superfina julklappar, fikade och avslutade med att kolla på massa avsnitt av The big bang theory men där föll jag tillbaka. Sov i soffan alltså. Mormors införskaffande av BBT var nästan det mest uppskattade i alla fall av småkusinerna. Fast det är ju så nedrans roligt!
På juldagen träffade jag äntligen en fin vän som jag inte hade sett på tusen år och sedan var det tillbaka ner till mormor som gällde då kusinerna, i vanlig ordning, hade sovit över.
Igår, på annandagen, invigdes bland annat en supertjusig blus, fina snösmycken och en sprojlans ny väska då vi firade pappajul hemma hos papis bror tillsammans med hans familj och farmor och farfar. Vi skulle egentligen ha farit hem till farmor och farfar i Tullingen men hela deras hus hade fått strömavbrott till följd av stormen så det fick bli Huddinge istället. MYCKET god mat och trevligt prat, mumsig jultårta och grymt uppskattade klappar. Kokbok och en peng att gå loss på Monki för och en superfin liten tomte som Karins föräldrar brukar ge till sin familj. Vi fortsatte dock mer klappöppnande hemma, bara vi systrar och papi, och nu har jag den i min ägo. En knallgul Kånken! Woho! Plus en massa annat fint såklart. Resten av kvällen mös vi i soffan med prat och sen film.
Idag tar jag, Jossan och pappa en dag på stan med sikte på Barkaby och lite fancy träningskläder till mig (det viktigaste är ju att se snygg ut när man tränar, right?), Götgatsbacken och nya jeans till syrran och till sist Kungsgatan för kaffeinköp till papi. Sen ska vi fara ut till Gurkan och hälsa på honom, tanten och vovvarna. En mysdag!

2011-12-27 | 09:37:43 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback