Jul hos Mange

Jag sitter och har lite julmusik på i bakgrunden medan jag pluggar och nu kommer den fantastiska Jul hos Mange. Inte helt okej att man blir glad av den låten, eller glad är väl att ta i men lite fnissig blir jag nog allt. Och jag som går på Musikhögskolan... Ni som tror att alla som pluggar musik är knepiga och bara lyssnar på djup musik som Lasse eller konstig musik som Pages, nu fick ni det motbevisat. Vi är inte knepigare än någon annan.

Anledningen att jag tillåter mig att ta en titt på nätet och skriva lite i bloggen är på grund utav att det är hög tid för lunchpaus. Min mage skriker och det är ju som sagt bäst att hålla sig på god fot med den. Därför står jag nu vid spisen och steker blodpudding. MUMS! Med bacon och lingonsylt till, finns det något bättre?

Idag tog jag sovmorgon och vaknade inte förrän klockan tio vilket visar att den var behövlig. Ingen ångest över det idag alltså! Upp och äta frukost tillsammans med Emma och Klara framför första avsnittet av Julkalendern. Och jag måste säga att det ser ju riktigt lovande ut! Vi väntar med spänning på morgondagen så vi får se nästa avsnitt. Dock har jag gjort världens tabbe genom att missa att öppna första luckan i chokladkalendern innan jag borstade tänderna. Det får bli som en lite efterrätt efter lunchen.

Planerna för dagen är plugga, plugga, plugga och sen sticka iväg till skolan vid klockan sex för att repa slick vid halv sju. Dagens och veckans höjdpunkt! Eller just den här veckan är det nog bara dagens höjdpunkt, veckans höjdpunkt är att det är fredag imorgon. Jag vet inte varför men det känns så jäklans gött. Helgen bjuder eventuellt på besök av min kära pappa och Karin, kanske därför. Mysigt blir det i alla fall.

Tillbaka till blodpuddingen!

2011-12-01 | 14:02:20 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback