I got passion in my pants and I ain't afraid to show it

Och nu kommer minusgraderna. Kanske är det inte försent att önska sig snö? Jag vill gärna ha litegrann, en vinter utan att ha snöbollskrig, åka pulka eller bygga snögubbe funkar ju inte. Speciellt inte nu när jag faktiskt har en egen trädgård att göra mysiga snölyktor med tända värmeljus och där snögubbarna får stå ifred. Kommer ihåg en vinter i Mellansel då vi byggde en snögubbe precis utanför sexans dörr så man blev vettskrämd så fort man klev ut.

Idag är det nyårsafton och jag ska ringa in det nya året med Sandra, Hampus, Sofie och hennes karl Tobias. Vi börjar med middag hemma hos Sandra och Hampus sen får vi se vars kvällen för oss. Trevligt ska det bli! Bästa Sandy ska även få hjälpa en annan hopplös kvinna att bli fin i håret. Känns skönt att lämna över det till någon annan, jag vill gärna vara tjusig i håret men har ofta inte tålamodet och så blir det utsläppt eller rullad hästsvans. Men nu jäklarns!

Har suttit och fnulat på lite nyårslöften, dock ska jag överväga dom noga. Man slänger alltid ur sig det gamla vanliga men i år ska jag sätta upp få som jag faktiskt SKA klara av att hålla. Ett är att faktiskt, motsatt mot vad jag och folk i min omgivning säger, tänka mer. Inte mindre. Men det gäller också det rätta sakerna, allt ältande ska jag jobba på att sluta upp med men jag ska fundera mer över mig själv och min situation. Trivs jag, vill jag detta osv. Jag brukar vara bra på att bara köra på tills jag kommer till en punkt då allt bara känns jobbigt och tråkigt. Så, less älta saker som bara gör ont och ingen nytta och fokusera mer på viktiga ting som mig själv och mitt bästa. Det ska nog bli bra dä!

Gott nytt år! Måtte man kunna ta tillvara på allt fint och bra som 2011 förde med sig, ta med sig det in i 2012 och göra det till ett ännu bättre år.

2011-12-31 | 12:05:32 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback