Why don't you come on over?

Idag, denna sköna tisdag, har vi haft demokratidag på folkhögskolan med diskussioner inför valet på förmiddagen och diskussioner demokrati på skolan bland oss elever på eftermiddagen. Skolan hade bjudit in partiledare till debatt på förmiddagen och nästan alla partier var representerade. Det blev en ganska livlig debatt och jag spetsade öronen eftersom jag inte riktigt vet vad jag ska rösta på. Lite klokare blev jag, det känns skönt.
Vi gosplare repade lite fram till surströmmingsmiddagen. Jag försökte verkligen äta strömmingarna, jag smakade faktiskt förra året och då var det inte så farligt, men idag gick bara en stackars tugga ner innan illamåendet kom. Det fick bli den alternativa middagen, kycklingbiff med currysås och potatis, istället. Och så världens godaste (och mäktigaste) marängtårta till efterrätt. Efter middagen har vi repat lite till, tränat en sväng i gymmet och nu är det snart dags för dusch och sen film innan det är dags att lägga sig. Medan jag väntar på att Kristian och Jesper ska öva piano klart så får jag lyssna på Simons fina klinkande. Folkis är allt bra fint ibland!

2010-09-14 | 21:46:18 | Dagliga | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Sandra

fi fan för strömming pälsi! Hur ska jag kunna hångla med dig nu när du käkat surströmming ;)?

2010-09-15 // 08:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback