Tacksamhet

Den här helgen har varit den bästa i Mellansel hitills, allt har varit så otroligt bra!

Fredagen bjöd, som jag skrev i det tidigarae inlägget, på Törnrosa och Aladdin, mys med trevligt folk, många igenkännande skratt och otroligt god glass. Slurp sa det bara så hade jag och Kristian ätit upp hela lådan, helt själva. Den ska jag köpa fler gånger! Förresten så har jag kommit fram till att man nog ska ta och kika igenom alla gamla Disneyfilmer nu på lite äldre dagar. Samtidigt som man skrattar så man kiknar till allt man tyckte var roligt när man var mindre så upptäcker man hela tiden nya saker som är minst lika roliga. Det är filmer man aldrig kommer att tröttna på.

På lördagen hade vi gjort upp planer för att åka in till stan och så blev det, halv tolv rullade vi ut från Mellansel i spöregnet. Dock var väderguden på vår sida för när vi kom in till stan så slutade det och sen var det faktiskt uppehåll hela dagen. Jag, Linnea och Emma startade i Pingstkyrkans second hand och fortsatte sen till gallerian för att så småningom möta upp Edit, Sofia, Malin och Kristian som åkt in tidigare för att simma på Paradisbadet. Jag köpte lite smått och gott, strumpbyxor, hårnålar och annat som man behöver. Vi avslutade med en tripp ner till Kupan där jag tyvärr inte kunde hålla fingrarna borta utan kom ut en hundralapp fattigare men en underbar kappa rikare. Jag får lägga upp en bild senare så ni får se hur tjusig den är. Trion Malin, Sofia och Edit hade sprungit iväg på lite egna ärenden och det hade börjat kurra i resten utav våra magar så vi styrde nosen mot tidig middag på UH. Linnea, Emma och Kristian tog tacobuffeén medan jag tog en pasta med kyckling och fetaoströra. Ord kan inte beskriva hur gott det var. Från och med nu ska jag alltid ta den om jag är sugen på något i matväg när jag är på besök. När alla ätit upp och vilat lite tog vi bilen till vår sista destination för dagen, Willys. Jag passade på att bunkra upp med lite pålägg och annat att frysa in eftersom det är tusen gånger billigare där än i Mellansel. Nedrans Coop! På kvällen tog jag tag i mitt rum som efter tre veckor i byn fortfarande inte hade blivit städat, tog en renande dusch efteråt och sprang sen över till sexan för fler disneyfilmer, denna gång Lejonkungen och Skönheten och odjuret. Jag hade lite kontakt med gubben min under kvällen, han hade också filmmys med några polare i Ume. Fast det sa han bara. Cirka en timme efter sista smset knackade det på Kristians dörr och där stod han helt plötsligt, min karl. Min mage slog megakullerbyttor av glädje över att se honom. Att få gå och lägga sig på hans arm och krypa tätt intill för att sen somna är det bästa som hänt på länge.

Vi vaknade upp ganska tidigt, lite för tidigt för min man som ville sova lite till så jag gick upp för att fixa lite lyxfrukost. Microscones, ost och sylt, yoghurt och varm choklad. Lite senare hade vi en varsin övningstimme, jag med pianot och han med sin matte, innan vi gjorde sällskap med Malin, David och Jonas i externatköket på skolan för våffelfest. Nu är min karl alldeles snart framme med bussen i Umeå igen och jag sitter med tända ljus i mitt rum som luktar som honom och njuter. Han är så fin han och jag är så glad att han är min!

2010-09-19 | 19:57:25 | Dagliga | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Sandra

åh mysigt pälsi!<3

2010-09-20 // 07:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback