Lever i mig

Internet är verkligen inte på min sida nuförtiden, uppkopplingen i mitt rum alltså. Den strejkar varenda gång jag vill in och läsa bloggar och facebooka. Den gjorde även att jag missade Peter Jöback på Rix Morgonzoo imorse. Fast det kanske är bra, då gör jag ju annat vettigt istället. När jag inte fastnar framför datorerna i skolan det vill säga, dom funkar alltid.

Igår hade jag tvättstugan för första gången sen jag kom hit, mycket tvätt alltså. Tyvärr så har dom tagit bort ett utav torkrummen, den med fläkteriet i, så det tog femtio år för allting att torka. Hela torkrummet var fullt och det hängde trosor på lite krokar här och var som jag hittade. Sista tvätten, som bara var en flanellskjorta, hängdes upp klockan ett. Klockan sex gav jag upp, började torktumla, satte elementet på fullt i mitt rum för att torka trosor och strumpor, hängde linnen över sängkanten och hängde upp galgar. Mitt rum förvandlades till ett torkskåp. Imorse hade det sista torkat helt. Tydligen måste man tvätta varannan dag på det här stället om det ska kunna torka. Tur att jag var den enda som tvättade, annars hade man legat risigt till.
Denna soliga onsdag har hitills bjudit på den vanliga morgonrutinen (promenad, frukost, övning), ett väldigt mysigt andrum lett av Malin och Jesper och en sånglektion där jag har sjungit fult. Det är jobbigt det där, att släppa och försöka komma ihåg att det inte kan låta perfekt i början när man lär sig nya saker. Som övning ska jag stå och kula, alltså låta som de gamla gummorna gjorde när de kallade på sina kor. Lite Ronja Rövardotter-style, typ.
Nu ska jag försöka överrösta min tokkurrande mage med lite pianoklink fram till lunchen om tjugo minuter. Tjoflöjt!

2010-09-22 | 11:52:16 | Dagliga | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» johanna

Har det tagit bort det fläktrummet! hur tänkte de då?!!

och man ska sjunga fult, som du säger, när man lär sig nya grejer... kan ju kännas sådär. men se´n blire fint!



jaja. puss å kram på dig där uppe i skogen!

2010-09-22 // 20:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback