Just lift my voice

Igår blev jag en grabb och lämnade Mellis för en kväll med fotboll på O'Learys inne i stan. Mycket trevlig tillställning med mycket trevligt sällskap. Jag tog chansen att hojta shotgun och åka tillsammans med Simon och Kristian, Jesper och Jonas var redan på plats. Herrarna bestämde åt mig vilket lag det skulle hållas på, Milan alla gånger! Real Madrid var inget att ha. Ni kan ju förstå besvikelsen kring vårt bord när slutsignalen ljöd och det blev en förlust med två mot noll. Simon och Jesper som är de mest inbitna Milanerna tog det hårt medan en annan nästan var lika glad när vi åkte som när jag kom. Hemvägen blev dock ingen glad av, än mindre jag själv som fick äran att köra Jonas och Jesper hem. Två grader, snöblandat regn, kolsvart och dimma över vägen i sänkorna var inget roligt körväder. Men vi kom hem, safe and sound.
I måndags var vi ett gäng som spelade lite innebandy på kvällen, Sundsvall mot Nynäshamn. Vilken match! Vilka skador! Jag drog på mig ett skott från Jonas på underarmen som nu har förvandlats till en fin liten röd innebandyboll (mäkta stolt), Eskil fick sin klubba avslagen på mitten, Kristian fick även han ett märke på underarmen eftersom det var han som klubban slogs av på och Jonas fick så kallade blueballs efter en krock med Jespers axel. Det ska vara tufft när man spelar innebandy! Och det fick mig att längta så sjukt mycket efter handbollen. På lovet ska det tränas med de fina i Haninge!

2010-10-20 | 10:24:49 | Dagliga | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Sandra

hihi hej päälsi!

Hampus råkade visst ringa dig i byxan imorse, först på listan som du är. Väckte han dig? hehe, puss! <3

2010-10-20 // 12:42:50
» johanna

haha, O'learys, been there, done that så att säga :P

Ja, det är ruskigt vad det är viktigt att hålla på Milan. Men det är väl bara att acceptera och heja som en galning, haha :)

kram

2010-10-20 // 15:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback