Jag var ung, du var yngre

Tisdagar. Värsta dagen i veckan tror jag. Ibland i alla fall. Det är lite jobbigt att ta all gospel man repar under en vecka och trycka ihop det på en enda dag. Ju längre dagen går, ju tröttare blir man och ju tröttare alla blir, ju mer grinigt blir det. Man försöker att vara glad, positiv och på eftersom vår fina basist och trummis bara kommer en gång i veckan men ibland är det svårt när kroppen inte orkar. Det ska ju låta asbra och ösigt! Vi får ta upp alla gospellåtar och köra dom under de andra dagarna också så blir det bättre. Effektivitet var ordet.
Efter flera timmars gospelsjung och dans så är det nu dags för ett PRIK-avbrott, vilket betyder trumspelande för min del. Jag övade en timme imorse innan fikat och kom på hur grymt kul det är att spela. Jag har med mig gamla trumnoter med olika komp och så som jag fick av Micke under gymnasiet så det ska jag absolut ta upp. Märkte även när jag spelade förut att jag har fått en ny slags förståelse, en som jag inte hade i gymnasiet. Making progress!
Ost- och skinkpaj till middag idag, en timme och tjugo minuter kvar, mums! Först, trummor!

2010-11-23 | 15:08:32 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback