En himmel till

Det har varit fullt här hemma på lovet och vad jag gillar det!

I lördags umgicks jag med min kära mor och kära systrar under dagen med bland annat en tripp till centrum där det till min stora glädje var höstmarknad. Dock så var det mest tråkiga saker i stånden men det är själva grejen att det är marknad som är det mysiga. På kvällen tog jag tåget till Handen och min bästaste bästa vän Sandra. Som jag saknar den kvinnan uppe i Mellansel! Hon var barnvakt åt den (mestadels) ljuvliga systersonen Iliaz som jag fick hjälpa till med att försöka hålla på gott humör. Vi åt även Sandras URGODA sallad, åt naturgodis och drack kaffe med Bailys. Alkoholen kom dock in i bilden efter klockan tio när Iliaz hade blivit upphämtad av far sin, vi är två väldigt ansvarstagande barnvakter. Efter massor av catching-up och härligt skitsnack var det dags för mig att ta sista tåget hem.

Söndagen bjöd på en Ikeautflykt för mig och mami för att köpa sängar till mina systar och en mysig fika med älskade mormor, morfar och moster. Järngänget togheter again! Vi åt och drack gott, pratade fotboll, jag berättade det senaste från de norrländska skogarna och sen turades vi om att sova i soffan innan vi sa adjö vid tolvrycket.

Eftersom fina mor min har tagit ledigt måndag och tisdag så passade vi på att ta en tur in till huvudstaden. Vi strosade runt en stund tillsammans tills det var dags för mamma att följa med Lina till Solna, då fortsatte jag och Jossan själva. Jag fick som jag ville och drog med henne på en tur till Myrorna. Det fanns inte så jättemycket kul förutom en fantastiskt fin klänning som jag provade. Kunde dock till min stora besvikelse inte få igen den i ryggen (jäkla småtanter som lämnar in sina fina klänningar en långskånk som jag inte kan ha!) så den fick hängas tillbaka. Jakten på en fin julklänning fortsätter, kanske redan imorgon...

En ruggig tisdag börjas allra bäst med en promenad runt Ringvägen innan frukost. Den har följts upp av en trevlig fika på Thorssan tillsammans med Jesper, Kristian och Jonas som har kört ner från Sundsvall. Nu står tisdagsmys med mor och Lina på schemat men just nu lite musik medan de andra två ligger och läser i soffan.

2010-11-02 | 19:15:58 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback