Du var gammal, jag var äldre

Så mycket bättre. Vilket program! Idag har vi poppat Mikrofonkåt med September på hög volym i 309:an innan Mågges masterclass. Mågge är en frilansande musiker som även extraknäcker som trumlärare uppe hos oss i kallhålet. Vi satt lydigt och väntade på att rytmiken skulle börja tjugo över åtta imorse. Karln tar nattåget upp från huvudstaden och anländer till Mellansel vid femsnåret, tyvärr var så inte fallet denna dag. Halv ett kom han in med något stressiga steg i matsalen efter en resa på sexton timmar. Man kan väl säga att han inte såg fram emot hemresan ikväll.

Det har varit en lång men rolig dag idag, många lektioner, mycket rep och ännu mer rep tillsammans med Jonas kör i Gottne inför adventsgudstjänsten på söndag. Det är väldigt mysigt att sjunga klassiskt men det tar på mina stackars gospelstämband när stödet inte orkar med alla långa och raka toner. Vi har ju resten av veckan att öva så det ska inte vara några problem. Dessutom vill man sjunga det allra finaste man kan på dagen på söndag då vi sjunger på ett äldreboende. De fina gamlingarna ska få julkänsla till tusen!

Det ska bli en tidig kväll för mig idag. Dags att börja läsa bloggar om jag ska hinna med. Glad måndag och godnatt!

2010-11-22 | 21:33:39 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback