Vilken UNDERBAR dag

Idag är jag inne på den tredje dagen med currykyckling och ris. Men vad gör det när det är så himla gott? Som ni kanske förstår så blev det lite rester över från kalaset, inte mig emot. Ikväll blir det fika med tårta som blev kvar.

Det känns trevligt att vara hemma igen och ännu trevligare är ju att det fina vädret med sol och värme har följt med mig från Mellansel. Inatt sov jag tio timmar som en klubbad säl, mamma undrade lite om jag sover något alls däruppe. När jag fått i mig lite frukost tog vi en promenix upp till centrum i solskenet. Jag köpte lite nödvändigheter, ett puder och en supertjusig tvålkopp till mitt handfat hemma. Som ett litet kakfat på fot, i silver. Min tvål kommer ligga som en drottning. Åsa och årstiderna såklart! Jag blev lite full i skratt när jag betalade de 109 riksdalerna då jag kom och tänka på Malin och de åsikter hon nog hade haft om mitt köp. Men det var en VÄLDIGT fin tvålkopp, faktiskt. Värd alla ören!

Det känns väldigt mycket som vår nu när det inte är mörkt. Solen är på väg ner bakom träden på andra sidan huset så man får stålarna i ögonen när man tittar på TV. Det är fint. Om vädret håller sig även imorgon så ska jag ta och lyxa till det med en tripp in till stan och strosa på Monki och second handbutikerna. På det viset saknar jag Stockholm, utbudet. Å andra sidan så skulle man aldrig behöva något annat än Gottne. Där är ju priserna tusen gånger bättre också. Dit ska jag när jag flyttar hemifrån!

På tal om att flytta hemifrån, hur sugen blev man inte på en egen lägenhet när man fick hälsa på i Kims! Ni skulle ha sett den, helt i min smak. Dessutom ligger den på öfvre Östremalm, kan det blir mer fancy? Ge. Mig. En. Lägenhet.

2010-03-08 | 17:00:12 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback