Majonäs

En sak som jag har lärt mig under min första dag på jobbet på Ica här i Nynäs är att jobbar man i kallskänken, då jobbar man med majonäs. I mängder. Majonäs i potatissallad (en halv hink, blä!), majonäs på mackorna, majonäs överallt. Mina händer luktar majonäs. Jag börjar känna igen mig i Yvanna som alltid luktar Rökeri när hon har jobbat. Då kanske jag ska vara glad över att det "bara" är majonäs...

Förutom att jobba så har jag varit en hurtbulle idag. Mitt motionsliv kan inte stanna upp bara för att jag har lämnat Mellis och min workout-buddy Kim, nix, John ska ta över den platsen. Men fram till helgen måste jag ta ansvar för mig själv och det gjorde jag imorse genom att ta en runda runt Ringvägen innan frukost. Jag var såå trött när jag gick upp, ville inte, ville inte, ville inte. Men så fort jag kom utanför porten så slog humöret om och jag bara njöt av solen och värmen. Skönt!

Nu kallar soffan och ett glas iskallt vatten på mig. Till middag blir det pannkakor, vilken dag!


2010-06-02 | 16:39:04 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback