Frost i mina fotspår

Igår var det kallt här i lilla Mellansel, även kallat kallhålet. Därav de "friska" tjugoen minusgraderna. Efter en i princip hel dag med rep, både gospel och barn, så var det dags att unna sig en promenad följt av bastu. Jag tog mina tigerlurar med Kings of Leon och drog en kalkon. Det var lagom kallt eftersom jag hade klätt mig ordentligt men jag blev snabbt tårögd av de små vindpustarna. När jag blinkade kände jag hur fransarna fastnade i varandra men det störde inte så jag fortsatte att gå i raskt tempo. När jag mötte Johanna, Olivia och Annika efter en bit då det tog andra hållet skrattade de åt mina frostiga fransar. Det var ju så pass kallt att när jag blinkade så frös vattnet på fransarna. Voilia, en isdrottning!

Idag har vi repat barnlåtarna och nu är det fullt med tända ljus på mitt rum och Bon Iver i högtalarna. En slags mjukstart på peppningen inför ikväll då det är lilla nyårsafton. Stugan är hyrd och alla piffar sig till tusen. Puss på tolvslaget och dans hela natten. Wiho!

2010-01-15 | 15:43:43 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback