Det är för oss solen går upp

Ännu en dag i Mellis som går mot sitt slut. Inatt kommer min fining och gör mig sällskap, mycket trevligt! Idag har solen varit uppe hela dagen och det är tur det för det har varit så vansinnigt kallt. Endast elva-tolv minus men det har känts som tjugofem. Mina ögonfransar frös bara av att gå mellan femman och Tingsan. Jag undrar om jag andas mycket när jag går ute och det är kallt, eftersom det blåser upp på fransarna. Å andra sidan blir jag alltid tårögd, det kan ju vara det. Eller så är jag egentligen en isprinsessa. Tjusigt!

I eftermiddag så har jag fixat med en liten gift till John som han ska få på söndag. Har lite planer på vad vi skulle kunna göra här i Mellis men det är ganska svårt med det minimala utbudet i denna "håla". Massor av snö finns det i alla fall, alltid trevligt. Kanske att vi åker stjärtlapp i den glashala backen. Och värmer oss med varm choklad efteråt. Kvällen har för övrigt spenderats i femmans soffa med Olivia och Annika framför Stolhet och fördom. The old version. Riktigt mysig måste jag säga, jag gillar ju det där gamla. Jag blir sjukt sugen på att titta på Röda nejlikan. Kanske att jag snor med den hemifrån när jag kommer hem på sportlovet...

Nu är det dags att sova. Ni får en trevlig bild från turnén att kika på. Frid!


 

Nice people on Plattan. En Tegga bakom kameran.


2010-02-13 | 00:02:51 | Dagliga | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Johanna

Hej Amandaaaa!

Skönt att höra att Mellansel står kvar även när jag inte är där, även om man helst vill att det ska va liiite deprimerande när jag är borta! ;)



Ja, Röda nejlikan, den tror jag vi såg lite av på gymnasiet...skulle va intressant att se igen...hämta den! :D



Gillar verkligen den där bilden! Du är allmänt uppspelt, Kim försöker vara extra manlig och Simon är lite skeptisk till allt, kanske är det Stockholm han inte gillar....vem vet?



puss å kram /Tegg



2010-02-13 // 23:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback