You are the joy that my soul lives for

Imorgon bär det av, klockan sex ringer klockan sen brer jag och Lina mackor medan pappa packar bilen. Han kan ju det där bäst själv. Jag har ägnat mig åt mina två flyttkartonger, fyra stora trunkar, fyra mindre trunkar och tre påsar och försökt att få dess innehåll att minska så antalet skulle minska. Tack vare lite ompackning och andra metoder (trycka ihop skiten så blixtlåset preeeciiiis går igen) så är det inga påsar kvar. Pjuh! Nu ska Lina få plats där bakom pappa...


Så, imorgon blir jag norrlandsbrutta än en gång. Det pirrar lite i magen, inte som förra året då jag hade ont, utan mer av förväntan och glädje av att få träffa finisar igen. Och nya personer som kommer att bli finisar. Och nya låtar jag kommer bli kär i. Det är galet vad jag uppskattar alla Soul Directions låtar nu när vår tid är över, det är dom som spelas mest på min gospellista på spotten. Jag lyssnar på Still och tänker på Häggans fill som fick håret på armarna att resa sig, headbangar till Jesus is the reason for the season och minns allt tjafs om den jäkla låten men också dom gångerna Malin verkligen fick till svänget så man höll på att dra sina egna höfter ut led på grund av extra schvungen i dansen. När jag tittade tillbaka i min kalender och läste igenom september månad så står det tre veckor i rad, precis innan Gottnespelningen, GÖR KLAR LAST JESUS. Den blev aldrig klar till Gottne men oj så bra den blev mot slutet av året, när vi alla funnit varandra. En utav mina absoluta favoriter faktiskt. På tal om favoriter, Schabach och Souled out i mitt hjärta! Ibland är det de enklaste (men också svåraste) låtarna som man gillar allra bäst. Vi var i vårt esse när vi drog av dessa två som intro på spelningarna under turneén. Och gospelmedleyt! Man tänkte innan vi kom in på Take me back, kom igen nu, nu blåser vi omkull publiken längst fram! Och som vi gjorde det! Dessutom blev det bara bättre och bättre ju längre medleyt led. Höjningen vi lade till mot slutet, klockrent! Och kompet, var vore vi utan kompisarna? Jag nynnar alltid räkan i Souled out för mig själv eftersom den inte finns med i orginalet. Bara en utav de asbra sakerna dom har haft för sig.

Det finns tusen saker som jag skulle kunna skriva om alla våra låtar men nu är det dags att släcka ner och få lite sömn så man orkar med morgondagen. Puss påer!

2010-08-29 | 00:04:09 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback