Vi står precis på gränsen

Igår hade jag en alldeles förträfflig dag med två sköna norrlandsbrudar, Alnöbon Annika och Nordmalingsdonnan Johanna. Vi möttes upp vid Slussen och började med att strosa runt på sköna Söder. Vi kikade inne på Beyond Retro, dock var det bara Annika som kom ut med en påse. Den här gången... Det kurrade, i alla fall i min mage, så vi tog en lunch på ett ställe bredvid Gröne Jägaren som överraskade mig. Inte för att det verkade dåligt på något vis men pastan jag beställde var verkligen jättegod. Och blåbärste som värmde magen efteråt, mums. Estetiska som vi alla är bestämde vi oss för att åka till Nordiska för att spana in en utställning om modets makt genom tiderna, eller något i den stilen. Tur för mig så hann vi med en liten tripp förbi Monki där jag fann en svart långkjol och en mysig puderrosa sjal att ha runt halsen eller över axlarna under kyliga kvällar i norr. Vårt besök på Nordiska blev tyvärr inte långvarigt då vi oturligt nog kom dit en halvtimme innan det skulle stänga. Vi var i alla fall in och lånade toan. Sen tog vi buss och tub tillbaka till Söder för att fika på Fåtöljen innan det var dags för mig att styra kosan hemåt. En mysig dag med mysiga damer som jag säkert får se snart igen då det är så nära, Teggis i Nordmaling och Annika på folkis i Härnösand. Det blir grömt det!


Idag skulle jag ta tag i flyttandet till Mellis och allt som ska fixas i samband med det och dagens uppgift var att jag skulle hämta en kartong hos mormor och morfar och rensa ur min garderob. Jag sov länge, fastnade i soffan framför top modelrepriser, tog en lunch med John i hamnen... Sen tog jag tag i mina måsten.

Hämta kartong - CHECK!


Imorgon kallar Kvantum för min näst sista dag. Dags att fixa ett arbetsbevis?

2010-08-18 | 22:58:22 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback