Ok, nu dör mina hjältar

Idag har vi städat lägenheten och tagit en tripp till Ikea. Jag åkte för att köpa fler galgar och två lådor att ha under sängen i Mellansel och kom även hem med lite småförvaringslådor, två limegröna blockljus och lite annat smått och gott. Imorgon ska jag sätta mig ner och skriva en lista med grejer jag ska göra innan jag far och så ska jag till tandläkaren för att laga ett hål. Bra sätt att börja förberedelserna inför flytten, hela tänder är bra att ha.

Imorgon är min gubbes första skoldag, han går ju en förberedningskurs i matte för att han ska vara helt på det gröna med den innan han börjar på riktigt. Han åkte ju upp igår och ända sen han for har jag gått runt med en konstig, smått obehalig känsla i magen. Ikväll kom jag på vad det var. Exakt samma känsla, fast i en lightversion, som jag hade förra året när pappa och mamma lämnat mig ensam i mitt rum i Mellansel och var på väg tillbaka mot Solna och Nynäshamn. Jag tror att jag är nervös för min fina gubbes skull eftersom jag vet precis hur det känns att komma till ett helt nytt ställe där du inte känner en själ. Idag har han i alla träffat och pratat med två stycken i hans hus där han bor och imorgon börjar ju som sagt matten där han lär träffa på fler. Han är yngst där han bor den lilla plutten, den som är närmast är tjugofyra år. Det är bra, att han har hamnat i det "mogna" området...







Godnatt


2010-08-23 | 00:16:23 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback