Everywhere that I go

Jag kände mig plötsligt gospelsugen såhär efter handbollslagets vinst i Fångarna på fortet så nu sitter jag pch lyssnar på Soul Directions goa låtar, väldigt passande. Det känns lite konstigt att det ska bildas en ny grupp med ett nytt namn och nya låtar. Hoppas att jag, om jag får någon, får en schysst låt att rocka loss till. Det skulle vara så rackarns kul!

Det har blivit ett litet faktafel i denna blogg. Det var min visa farmor som så snällt påpekade att det är snoken som har två gula prickar i nacken och att den sura ormen jag slog följe med i några sekunder igår alltså var helt ofarlig. Puh! När jag tänkte efter kom jag dock att tänka på ett annat möte som jag har haft med en orm den här sommaren. Det var på hemvägen från Kvantum då jag promenerade förbi Nicksta då jag såg en orm på gångvägen. Några meter tidigare hade jag gått förbi ett platt ormlik och jag tänkte att den här stackaren ska inte behöva gå samma öde till mötes så jag ställde mig precis bakom ormen och trampade efter den och försökte få den att ringla ner i diket. Jag lyckades och kunde fortsätta hemmåt, nöjd med dagens goda gärning. Den ormen var, nu när jag tänker tillbaka på det, helmörk. Pricklös. Ingen gul färg så långt ögat kan nå.

Igår hade vi en myskväll häruppe på Krokis då min mormor, morfar och moster kom på besök för att fika mig hejdå. Jag hade lekt husmor på eftermiddagen och lagat ihop en äppelpaj och en blåbär- och hallonpaj som serverades med vaniljglass. Mums i magen! Och mysigt att vara tillsammans, järngänget.

Nu ska jag fortsätta att vara lite småtroende och lyssna på Still in control, minnas mina fina i Soul Direction utan att gråta och sen slänga mig i säng. Imorgon börjar packandet på allvar!







Lately I've been thinking, thinking about you
and all the things I've seen you through
Your mother, the cencer, the problems at home
sorry I wisch I could fix whats wrong
I hurt when you hurt, I cry when you cry
even the deep ones sometimes wonder
Why am I going throuhg?
I'm waiting but still no you

He's still in control
he's soverign and he knows just how it feels
to be afraid. Have folk you love walk away
Be still and know he's still in control

Lately depression, your job and your life
wights on your mind all day and all night
You know every scripture and what pray to pray
only a fool would think it all go away
But there is good knows, for you there's a plan
A high priest who knows and who understands what you cannot say
Just a little longer, can you wait?

Don't know what tomorrow will bring or if this sickness will ever leave
You can paint a perfect picture but will it ever look like it used to be
One thing I know for sure, this season made you stronger and more mature
Can't you see how far you've come and when you look back,
it's gonna be worth it all.

He's still in control


2010-08-25 | 22:43:57 | Dagliga | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Johanna

Ok, vers 2 var till mig. japp, bara att hålla ut lite till....



förövrigt, mkt trevligt inlägg! pussen

2010-08-25 // 23:11:58
» Mimmi

Sv: Hejjj! Haha, jaa menar det, det är verkligen Mycket träd här och...mindre av allt annat. xD Jag går en artistlinje här, dvs massor av sång både enskilt och i kör, dans och drama =) Går du ett andra år nu på mellansel eller? Ha det bra!

2010-08-26 // 16:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback