Söndag

En söndag i Mellansel är inte så lätt att bara få att flyga bort men jag tycker nog att vi har lyckats ganska bra. Vi vet ju alla att det kommer att bli häng i matsalen från halv åtta när kvällsfikat serveras och minst två timmar framåt. Och dit är det ju inte särskilt lång tid nu. Det var skönt med sovmorgon imorse och den blev ganska lång i alla fall, kvart i tio. Jag låg och läste lite bok, som har blivit väldigt försummad på sista tiden, och tog en promenad innan frukost. När jag kom tillbaka var alla tjejer uppe och efter att jag blev klar med frukost och annat kom Christopher och vi gav oss ut på en promenad i sköna solen. I början var det nästan lite kyligt, ni vet sådär höstigt friskt, men sen började jag nästan koka i min skinnpaj. Skönt att få vara ute litegrann i alla fall. Nu är det mulet så det var bra att vi passade på medan solen sken. Ikväll kommer den sista medlemmen till gospel, en till Johanna som har firat sin farmor i Turkiet första veckan och alltså inte kommer förrän nu. Spännande med nytt!

Kvällen blir en slapp, precis som eftermiddagen och imorgon drar schemat igång på riktigt. Vi börjar med sovmorgon och körrep med kompet, ser ut att bli ett fint år detta!

2009-09-06 | 18:20:31 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback