Monday morning rain is falling

Eller inte riktigt kanske, solen sken faktiskt idag också, men det var långt ifrån sommarvärme idag. Koftan satt på hela dagen. Typisk måndag, man är trött. Och seg. Och imorgon är det ju tyärr inte vanlig morgon eftersom vi har PRIK halv nio. Åh, jag brukar ju inte ens ha gått upp då! Hur ska detta gå? Tröttisdag kanske?

Inatt drömde jag först en ganska trevlig men dum dröm som sen följdes av en mardröm. Jag och Annika går på vägen längs med färjeterminalen i Nynäs och framför oss går två vingliga människor vi antar kommer direkt från Telen. Dessa två går och skriker och sjunger, vinglar ut i gatan så en nästan blir påkörd av strömmen med bilar som är på väg mot Gotland. Vi går och diskuterar ifall tjejerna är smala eller inte, inte tycker jag medan Annika inte håller med. Vi går snabbare än dessa två, vilket kanske inte är så konstigt, och när vi kommer närmare ser vi att dom ser ut som en blandning av pingvinen i Batman och knöliga potatisar. Den ena har en svans som ser ut som en högaffel och sticker den ena med den. Den som blir stucken skriker att den första ska döda den. Vi tycker att det börjar bli obehagligt såvi skyndar oss förbi, samtidigt som den andre tar "högaffeln" och sticker in den djupt i sidan. Vi börjar springa men så känner hur någon drar upp min tröja och lägger något varmt och klibbigt i nacken på mig. Så hör jag en röst som säger "det här är mitt hjärta" och det är den som blev stucken som pratar. Och typ där vaknar jag, livrädd. Jag fick lov att tända lampan och sätta lite musik i öronen för att bli lugn och kunna somna om. Allt detta tack vare det där monstret vi såg på Aftonbladet!

Men nu är det dags för mig att sova om jag ska orka upp tidigt imorgon. Nattinatt!

2009-09-21 | 22:19:31 | Dagliga | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Tant Viktoria

Amanda... ska man börja bli orolig för dig nu? Vad bjuder dem er på där uppe egentligen?

Pusspåre

2009-09-22 // 17:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback