Mellansel

Hej hopp, I'm back! Det blev ett litet break pga av flytten och internet på rummet får jag inte förrän senare i eftermiddag. Hur som haver, här ute på bygden är det riktigt mysigt. I min lilla "stad" finns det ett Konsum, en kiosk som mer skulle kunna beskrivas som en allt-i-allobutik och en liten butik vid namn Andersons Antik och Kuriosa. Den sistnämnda ska jag verkligen besöka! Öppettider vardagar 17-20, passar perfekt mellan sista lektionen och kvällsfikat. Hitills har vi fått en massa info och typ ätit. Här är det inte någon som får svälta inte. Frukost, förmiddagsfika, lunch, middag och kvällsfika. Hur bra? Det är riktigt lyxigt med förmiddagsfika för då tar man bara den som frukost om man råkar ha sovmorgon en dag, det är ungefär samma saker som serveras. Mackor och te, precis som Amanda vill ha det!

All packning gick faktiskt in i bilen tro't eller ej och jag fick plats bakom pappa. Resan upp tog ungefär sex timmar men det kändes som att man var framme på nolltid. När första skylten med folkhögskola dök upp sög det till i magen, bra eller dåligt sug vet jag inte. Mami och papi hjälpte mig att komma till rätta i mitt lilla rum, jag och mor hängde kläder medan papi kopplade in datorn. Vi tog en tur till Ö-vik och handlade lite nödvändigheter, åt tidig middag och sen var det tyvärr dags för dom att åka hem. Jag grät en liten tår när dom åkte men sen piffade jag det sista i rummet med Peter i bakgrunden och då kändes det bättre. Från halv sju laddade jag till kvällsfikat halv åtta, ville inte ens gå utanför dörren med risken för att träffa någon, men jag hade mina grannar att prata med.

Det blev en riktig kick-off i och med att vi redan fått tre körlåtar att repa på till på fredag då det är uppvisning för skolan. Alla linjer, alltså gospel, rock och jazz showar med några låtar var. Spännande och sjukt läskigt! Nu klockan elva är det rep med alla gosplar. Bra skit!

2009-09-01 | 10:48:46 | Dagliga | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» R

Heligt låter det, kom hem snart i alla fall så man får se dig :) miss yooooou!

2009-09-01 // 13:08:49
» Bonusmamsen

Hej söta!!! Äntligen lite details!!;o)

Så mysigt att höra hur du har det gumman! Ringer i helgen!!



Saknar dig!



Puss och kram i massor

2009-09-02 // 12:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback