M stands for music

Fredagen blev en skön dag. Först genrep och efter lunch uppspel och jag måste säga att alla var lika grymma som man hade hoppats. Alla fick mycket beröm av lärarna och det känns ju bra att dom är lika taggade som vi att sätta igång och utvecklas och göra trevliga grejer de närmaste tio månaderna. Efter konserten var Johanna, Malin (två av mina roomies) och jag duktiga och tog en vända i gymmet. För en gångs skull puschade jag mig själv så det blev jobbigt. Det kändes extra bra eftersom det blev hemmagjord pizza till middag. Såå gott! All mat vi får här är förresten god, till och med purjo och potatissoppa som nog inte har varit någon favorit. Och en gång i veckan ska man antingen få efterrätt eller pannkaka. Denna vecka blev det urgod hallonpaj och nästa vecka äppelpaj. All mat som vi får lagas förresten i köket och vi får ett fräscht salladsbord med tomat, gurka och ananas bland annat. Idag även vattenmelon, mums!

Efter middagen blev det en tur ner till Konsum eftersom vi blir tvugna att fixa egen frukost imorgon. Vi var några stycken i vår soffa och kollade på Juno som jag inte har sett tidigare, förutom den första kvarten i ett flyg på väg till Thailand. Då tyckte jag att filmen verkade helt knäpp men nu har jag insett mitt misstag. Hur mysig som helst! Och den fick mig att längta efter min fina gubbe väldigt mycket. Nästa helg kommer han upp och det ska bli så skönt att få krama och pussa, prata och skratta. Han är min skatt, mitt lyckopiller.

Imorgon står en tripp till stan, som numera betyder Övik, på schemat. Mys!



2009-09-04 | 23:55:19 | Dagliga | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Antonia

nej nu alltså, inte så roligt att höra hur bra maten är där när jag själv är fast med maten på samma gamla skola :P fast jag har ändå lite tur, jag har inga lektioner som gör att jag måste äta lunch i skolan ^^

Och det låter så kul allt det du gör där borta! :D Jag vill också sjunga kör och roligt!

2009-09-05 // 00:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback