Helg

Och nu har han rest, min fina. Och vad tomt det kändes helt plötsligt, nästan som när mamma och pappa for och lämnade mig kvar här. Det var jag inte riktigt beredd på.

Men vi har haft en mysig helg med tanke på vad man har att jobba med här in the woods. Gubben kom upp tidigt, tidigt i lördags morse, närmare tio i fem. Jag var uppe (trodde att han skulle komma en timme tidigare) och mötte nere vid tåget. Stackaren hade inte med sig någon jacka så vi skyndade oss hem till min ännu varma säng. Note to gubbe, this is Norrland. På lördagen sov vi ut, åt en stor frukost, hängde på rummet och kollade på film, jag visade skolan, vi lagade middag tillsammans i externköket (korvpasta såklart!) och mös i soffan tillsammans med resten av huset. Det var faktiskt oväntat bra program på TV igår, långfilmer som Vid din sida och Kill Bill. Fast så mycket Kill Bill blev det inte eftersom jag har en underbart trött lumpengubbe här. Vi lade oss vid halv tolv och jag somnade sött på hans efterlängtade axel. Tog en lång sovmorgon idag också och vi har bara latat oss, nästan. Solen passade på att komma fram efter lunch så jag tog med honom på Kalkonrundan och sen blev det en snabb lunch innan taxin kom. Det blev ett ganska abrupt slut, vi trodde att taxin skulle köra ifrån honom, så jag hann liksom inte pussa ordentligt. Det blir så pinsamt att stå och kyssas inför en taxi som väntar på en. Men om två veckor ses vi igen! Och då får vi till och med en dag längre eftersom han har ledigt torsdag till söndag och då ska vi äta fläskfilen som vi inte hann laga den här helgen.

Nu ska jag ta och städa och tvätta så man får tänka på annat en stund. Nya mattan från mamma ska dammas och gradinerna ska dammas och sättas upp, pappas gamla från Månbergsvägen. Nu blir det ännu tjusigare i mitt lilla rum. Och det luktar lite gubbe, på ett bra sätt!

2009-09-13 | 15:40:09 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback