D, A, C, G, F...?

Idag kändes det rejält att vi har satt igång, på allvar. Först ut, den efterlängtade PRIK:en där jag fick spela piano. Tjoho, tänkte jag, det vet jag minsann hur man gör. Durackord är 4+3, busenkelt! Sen kom läraren och visade hur jag skulle göra och så flyttade han ner kvinten. Jag var lost... Så under dom fem minuterna som min grupp spelade satt jag och låtsastryckte på tangenterna så Malin fick sköta pianosoundet från den andra flygeln. Note to myself: öva piano! Där kan jag få hjälp av brukspianon som också är en kurs vi har. Den gick lättare eftersom jag fick ett papper med mallar för massor av ackord i varje skala typ. Super! Läxa till nästnästa tisdag: skalor, kunna spela några lätta ackord flytande och antingen spela Himlen runt hörnet eller Tears in heaven. Öva, öva, öva! Dessutom blev det roligare när jag kunde se hur man skulle trycka för det är ju tydligen inte alltid bara 4+3. Man flyttar runt litegrann för att det ska bli lättare att spela låten och för att det ska bli ett bättre flow i fingrarna. Superbra men typiskt eftersom det bara krånglar till för mig just nu. Men hallå, första lektionen bara! Snart är jag proffs. Kanske... Nästa låt ska jag i alla fall få spela trummor på. Den ska jag lyssna in och kanske få glänsa lite.

Idag har jag annars tagit ett varv runt byn, joggat alltså, och sen hade vi mysträff i vår soffa och kollade på Idol. Massor med mysgubbar och tanter som kom över, äkta folkisstyle! Efteråt hade jag en snackis med min fina mor och rapporterade hur läget är och sist Svenska dialektmysterier. Så bra! Och dagens grej, jag fick brev från puman! Parfymerat och allt + en fin bild på oss två. Jag visade den för Sofia och hon sa faktiskt att oj, vad lång du ser ut! Inte vad kort den andra tjejen är, Sandra ;) Det ska jag svara på snarast och så ska jag skicka ett brev till min kära mormor och morfar som undrar så hur det går häruppe. Passa på att slänga iväg mail till farmor och farfar när man ändå är igång. Men nu är det dags att hoppa i säng och läsa en liten stund. Ny bok ikväll.

Puss på er snuttar! Och till släkten och familjen som läser, Hampan hälsar också!

2009-09-08 | 22:18:40 | Dagliga | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Sandra

haha sicken tur, sofia verkar vara en bra tjej ;)<3

2009-09-10 // 20:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback