Allt blir ljusare när du finns här

Idag kära vänner fyndade jag mitt andra second handköp, två LPskivor. Nu är jag på G! Eller något... I alla fall, Eva Dahlgren och en julskiva med Tommy Körberg. Oj, vad grammofonen ska gå varm när jag kommer hem på höstlovet! Kanske att man kan hitta fler någon annanstans senare. Jag ska ha en hel bokhylla full när jag flyttar hemifrån, nu vet du det gubbe. Vi strosade runt i de två galleriorna och kikade, handlade vår middag och tog sen bilen hem. Middagen kommer att bestå av kokt potatis, två kalla röror och sallad. Super och mucho billigt när man delar det på fem. Det känns lite knivigt att laga mat eftersom man först måste tänka på hur mycket allting kostar och sen tänka på den otroligt lilla ugn vi får använda här på skolan. Får knappt plats en plåt därinne vilket är ganska dåligt. Första matförslaget blev ungsbakade rotfrukter men det fick bli annat. Vi lyckades i alla fall få ihop en middag och strax ska den också lagas. Kvällen är oplanerad, får se vad man kan hitta på i denna lilla stad. Antagligen mys i någon stuga, troligtvis vår. Te, choklad och film som igårkväll kanske? Vänskapsarmband skulle vi göra någon dag också. Älskar att det är så "lekfullt" eller vad man ska säga. Hopprep, lekar och vänskapsarmband. Inte så mycket dator för en gångs skull. Skönt.

2009-09-05 | 16:19:58 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback