Mulet

Det är inte nice väder i den här delen av Sverige måste jag säga. Bara mulet och dimmdugg som blir småregn som blir spöregn. Blött är ordet! Igår skulle vi kolla på Jossans match i Eriksdalshallen, jag, gubben och mor for in till storstaden med tiotåget. Väl på tåget ringer Jossan och säger att det kostar en hundring att få komma in och titta, även som man bara ska kolla på hennes match. Det bojkottade vi och fortsatte till city istället. Mor upptäckte dock ganska snabbt att hon hade lämnat plånboken hemma så jag var nobel och betalade Linas uggs. Sicken snäll storasyster! Det blev lte jobbigt att inte veta var plånboken tagit vägen så mamma och syrran for hem med tvåtåget och det gjorde John glad för då gick vi äntligen och åt. Han säger inte mycket när han är hungrig, inte säger han att han är hungrig heller så man vet aldrig riktigt med den karln. Men efter ett besök i Kungshallen var han redo att fortsätta shoppingrundan som resulterade i en lång tisha/klänning och ett par sammetsleggings från Monki. Finns det än bättre butik en Monki? Nix...
När vi (läs jag) var klara tog vi tåget tillbaka med ett stopp i Handen för att kika på fintjejerna i Haninge spela mot Sannadal. Dock hann vi inte se klart matchen eftersom vi båda hade ett varsitt tåg att hinna till. Så det blev ett litet farväl på Haninges station innan vi fortsatte åt varsitt håll, han tillbaka till Stockholm och jag hem.

Idag var det tänkt att vi skulle ta en promenad runt Ringvägen och stanna för en fika på Lövhagen. Två problem:
Ett: Det regnar
Två: Lövhagen är bara öppet på helgerna nuförtiden.

Purskans! Det blir bilen till centrum istället och inhandling av lite fika. Idag har vi faktiskt en anledning, det är ju min namnsdag! Grattis alla Amandor och Rasmusar!

2009-10-26 | 11:33:47 | Dagliga | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Anonym

grattis på namnsdagen! / chrisp

2009-10-26 // 19:32:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback