Hjärtat får bestämma

Söndagskväll och jag sitter i mitt rum med tända ljus och musik. Jag har inte riktigt lyckats slita mig för att gå och öva men jag har ju faktiskt en hel vecka. Övningsvecka så att säga. Vi ska ha övat minst sexton timmar under den veckan och det ska jag väl ändå lyckas med. Vi som är kvar ska i alla fall peppa varandra att öva, öva, öva så det ska nog bli alldeles utmärkt. Lite kul ska man ju få ha också vilket betyder att vi på tisdag åker och badar och tjimmar på äventyrsbadet i Övik. Bättre än Sydpolen har jag hört. Sex stycken kanor att glida nerför. Jag känner dock mest att det är bubbelpoolen som lockar. Värme!

Den här helgen har varit Johnhelg, äntligen! Gubben har ju inte varit här på tre veckor, fixat basker och grejer istället. Jag mötte honom kvart i fem på lördagsmorgonen och sen kröp vi ner och somnade sött. På lördagen gjorde vi inte så mycket, hängde mest i soffan tror jag. Lagade mat tillsammans, tikka med kyckling, champinjon, körsbärstomat och ris, som jag fick äta rester av idag. Hur gott! På kvällen for vi till Brux för att titta på när rocklinjen skulle agera förband. Dock var två utav dom odrinarie borta vilket gjorde att våra Martin och Simon fick hoppa in, på sång och piano. Dom var i alla fall väldigt bra, allihopa såklart. Dock var det inte riktigt lika roligt folk som tittade. Tjuriga tanter som knuffades utan att be om ursäkt och som sen vägrade att flytta på sig när man försökte ta sig förbi. Stanna hemma om ni har blivit för gamla för att kunna uppföra er! Efter rockarna var vi några som for till UH och fikade, dom stänger tolv på helgerna, och sen åkte vi hem efter en massa roligt strul med tankningen. Vi slog oss ner i soffan med chips och dipp och jag somnade på min mans axel. Halv två gick vi och lade oss medan Malin, Annika och Johanna stannade kvar uppe. Ända till halv sex imorse fick jag veta idag, nattugglor där!

Kameran har äntligen anlänt så nu kan ni räkna med bilder! Om jag bara kan vara duktig och lägga upp dom...

2009-10-18 | 18:58:38 | Dagliga | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Johanna

Halv sex ar val inget, hoho :P



ps.mitt tangentbord funkar inte riktigt som det ska....;)

2009-10-20 // 00:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback