Jag tror på dig

Hejhej, hemskt mycket hej som Annika skulle ha sagt!

Nu har vi städat vårt fina hus, femman, med det mest julpyntade vardagsrummet. Och mest mysiga. De andra som bor på skolan har bara inte insett det än. Sexan liksom, what? Jag sitter i alla fall och lyssnar på fina Peter, jullåtar såklart. Igår var han på nyhetsmorgon och sjöng vackert och Johanna blev frälst. Ja, han sjunger lika bra live som på skiva. Görbra, bäst! Nu har vi en till medlem i Jöback-klubben här på skolan, alltså är vi nu tre stycken. Jag (ofcourse!), Malin och Johanna. Hoppas jag.

Känslan av julstämning är en konstig en tycker jag. När den slår till längtar man till julafton, snö, julbak, familjen och släkten osv medan man i nästa stund kan börja gråta av ingen speciell anledning alls eller kanske av en speciell låt. Melankolisk, vemodig, både och. Det är julstämning det! För mig i alla fall.

Nu är det snart dags för innebandy, senare fika med pepparkakor och te. Och fina Malin kommer tillbaka. En person som jag träffade för ca tre månader sen och som jag har saknat idag när hon varit borta. En annan sak som är konstig men väldigt fin. Tänk vad en mysig folkis kan öppna för en... Tåls att tänka en stund på.

2009-11-30 | 18:50:31 | Dagliga | 1 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Johanna

ja, jag blev rätt peter-frälst det stämmer :) men det där med att vara med i din klubb....jag vet inte, då ska man ju vara FANATISK! hihi :)

2009-12-03 // 19:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback