Impuls

Jag vaknade upp till solsken här i Mellansel, första gången på två veckor. Redan där kände jag att det skulle bli en kanon dag. När jag kom ner för att äta frukost var gänget redan samlat och vi funderade lite på vad vi skulle hitta på under dagen. Först bestämdes promenad, konsum och hembakad pizza. Men istället blev det en impulstripp till Övik med ett självklart stopp på fina Gottne Second hand på vägen. Som vanligt så hittar man massor med grejer men fynden som fick följa med mig är faktiskt inte till mig utan julklappar. Nu kan en strykas från listan, check! I Övik kikade vi i en underbar heminredningsbutik som är precis som Åsa och årstiderna hemma i Nynäs. Förutom att man vill ta med sig hela butiken hem, eller flytta in i den, så får man väldigt mycket inspiration. Oj, vad man vill flytta hemifrån! Ungefär vid den här tiden började jag få en molande värk i magen, inget farligt utan bara vanligt magont. Vi fortsatte till UH för att äta och jag tänkte att det skulle gå över med min pajbit. Istället blev det hela tiden bara värre och värre och till slut var jag tvungen att gå på toa eftersom det kändes som att jag skulle kunna spy rakt ut vilken sekund som helst. Där satt jag ungefär hela besöket. Nu när vi kom hem för en liten stund sen och jag fått sova lite i bilen så var det helt borta. Inte minsta lilla knip. Hur konstigt som helst. Men skönt.

Nu sitter jag i mitt rum med tända ljus. Jag har en liten doftkrock i mitt rum. Ett laktitsljus, chokladljus och julljus. Men det är mysigt på något vis att först känna en doft som sedan byts mot någon annan. Och mitt rum luktar alltid gott av choklad eller lakrits. Julljuset fick följa med mig hem idag och när det närmar sig jul får det kanske vara tänt lite extra ofta.

2009-11-21 | 18:37:41 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback