Helg

Denna helg blev precis lika bra som jag hade på känn, med några inlsag av skräck och rädsla. I fredags for vi som sagt till Gottne och inte kom jag hem tomhänt inte! Några grejer till mig själv plus lite julklappar. Gottne is the shit så att säga. Resten av dagen slappade vi och på någon konstig vänster slutade kvällen med att jag, Malin och Kim kikade på Strandvaskaren till klockan fyra på morgonen. En skräckis, känn på den! På tal om skräckisar så har vi även fått höra en historia som har hänt en utav våra lärare här på skolan. Vår gitarrlärare som kommer ungefär varannan vecka kom som vanligt från Stockholm med tåget klockan fem på morgonen. Han gick upp till Tingsan och lade sig framför tv:n där och kollade på nyhetsmorgon. Efter att ha slumrat en stund vaknade han av en dörr som stängdes och fotsteg. Han gick för att kolla vem det var men ingen var där. Någon halvtimme senare hände samma sak och fortfarande ingen där. Kanske en gammal husmor som spökar? Hoppas inte...

Eftersom jag var vaken så pass länge så satt jag uppe en stund till och väntade på att John skulle komma med tåget klockan fem. När han väl dök upp så somnade jag som en stock. På lördagskvällen var vi ett gäng som åkte in till stan, fikade på UH och gick och såg New Moon. När vi kom hem igen mös jag och gubben i mitt rum framför Inglourious Basterds innan vi somnade sött. Igår hade vi två spelningar med kören, en på ett ålderdomshem och en senare på kvällen tillsammans med Jonas kör i en kyrka. Jag skjutsade dock John till flygbussen i Övik stället för att sjunga på ålderdomshemmet men fick höra att det hade gått bra. Efter spelningen i kyrkan blev vi hembjudna till Karin och Jonas för lite pepparkaksbakning och fotbollstittande. Vi fick alla med oss en liten påse med pepparkakor hem så nu vet jag vad jag ska fika med ikväll till teet. Myshelg med andra ord! Nästa gång gubben kommer så är det långhelg...

Nu är det dags för lunch!

2009-11-30 | 12:12:37 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback