You are the universe

Igår skämde jag ut mig litegrann. Pappa med minnet eller så är det jag som lyssnar som en kratta.

Efter jobbet mötte jag i alla fall upp Sandra så for vi hem till fiendeland. Karin slängde ut oss på balkongen med ett kallt glas så satt vi där och mös i solen. Sen var det kalas och massor av god mat för hela slanten. Proppmätt är bara förnamnet. Och mer lär det bli ikväll när vi firar farmors sjuttioårsdag. Extrakilon, hallå hallå! Igår firade vi Karins pappa, trodde jag, så jag tänkte glänsa lite och gratta när jag kramade om honom men icke. Det var ju mamma som fyllde år. Alla skrattade. Tomatröd, ja! Jag var ju till och med på hans kalas förbövelen men det hade jag totalt glömt bort. Fast det var ju så länge sen också, man kan ju inte komma ihåg allt...
I alla fall, maten som serverades var två olika kyckligspett, ungsbakade potatishalvor, två olika "dippar", två olika sallader och hembakt bröd. Hur gott?! Och efterrätten bestod av två tårtor, en prinsesstårta för den lite kinkigare och en urgod som Karin gjort själv med digistevekexbotten, vit chokladmousse toppat med hallonmousse och björnbär. Jag och puman rullade över till soffan när folk hade åkt hem och kikade på Låt den rätta komma in. Sen kröp vi i säng.

Idag ska det jobbas och göras Nynäshamns kommun med hjälp av John.

2009-05-03 | 11:34:12 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback