Trött och saknar

Ojojoj, vilken kväll det blev! Mösspåtagningen alltså. Jisses.
Alla var spända när klockan äntligen blev tolv och det snart var dags att sätta på mössan. Några töntar fuskade och hade redan på sig den, tråkgubbar. När vi sen räknade ner tillsammans med rektorn blev jag nästan lite lipig. Fast bara nästan, jag skärpte till mig i sista stund. Jag sparar till själva studentdagen istället. På kvällen var det äntligen dags att röja på Telen. Och ojojoj, vad roligt det var! Sjukt kul! Vi hade två akter med åtta respektive sju låtar och hade allmänt trevligt uppe på scenen. Robin har jag aldrig sett så bra som då, alla hade laddat och höjt sig ett snäpp kändes det som. Efteråt tog vi oss en shot tillsammans uppe i logen, eller vissa eftersom vi som kom lite efter blev stoppade av en tjurtant som inte ville låta oss gå upp med alkoholen. Vi shotade i baren istället. Sen satte vi oss i rockbaren, med min älskling, och stannade ända till stängning. Jag, Antonia och mannen kilade hem i natten som luktade sommar. Fast värmen fanns inte riktigt där och det kändes kallare och kallare ju närmare John vi kom. Jag ville bara springa sista biten men var alldeles för trött. Egentligen hade jag kunnat lagt mig i klätterborgen på Viaskolans gård och somnat på två röda. Väl hemma åt jag och mannen lite pommes med bea som blivit över från kvällens grillning och sen stupade vi i säng.

Igår gick jag mest runt som en zombie till och från, plockade instrument, glassade med puman och mannen m.fl i hamnen och kollade på obehaglig film i Solna innan läggdags. Se inte Eden Lake, illamåendet sitter kvar ganska länge. Som tur är gick det ganska lätt att somna ändå efter några utbytta ord med mister i telen. Idag slavar vi båda på jobbet.

2009-05-02 | 12:06:27 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback