Du kan spela på mina strängar

I tisdags åkte jag hem till John efter träningen, som vanligt nuförtiden. Jag var ganska trött och seg, ganska hungrig också så jag bad om en frukt när jag kom in. Han gav mig ett halvt äpple och sa att det fanns mer i badrummet. Badrummet? Jag följde i alla fall efter och stiger in i ett dunkelt badrum med tända ljus överallt och ett fyllt bubbelbad toppat med rosblad. Kan man bli gladare? Min man flinar lite när jag börjar skratta och drar fram något ur fickan. Hans skrapade kort för den veckan. Ni vet dom som jag fick på Alla hjärtans dag? Såå underbart att få krypa ner i varmt vatten och luta huvudet mot hans bröst. Vi låg och skvalpade en lång stund innan vi båda hade förvandlats till russin. Man kan nog säga att vi båda slocknade som stockar under täcket sen. Bättre än varm mjölk! Som man säger ska vara bra om man inte kan sova, jag har dock aldrig prövat. Blä!

Och äpplena som skulle finnas i badrummet då? Dom satt lite käckt på kanten av två stora vattenglas att svalka med.

2009-03-06 | 13:09:49 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback