Come give me love

Ted Gärdestad gör jobbet lite roligare, fast bara till en viss gräns. Jag är inget bautafan så jag lyssnar bara på vissa låtar vilket gör att jag måste komma på något nytt att lyssna på men jag kommer inte på något. Ted på repeat alltså.

Igår hade vi kalas för syrran och mannen var med och lekte med alla barn. Poppis blev han, precis som jag trodde. Vi stoppade oss fulla på tacos, bullar och marängtårta, kollade på melodifestivalen och spelade spel. Just nu kommer jag inte på vad spelet heter men man är i par och får uppgifter inom olika kategorier ex kropp mot kropp, baklängesord och gemensam nämnare. Man gissar hur många man tror att man ska klara och så kan man utmana andra lag. De små pojkarna skrattade gott när jag och John gjorde kropp mot kropp. Sista kortet visade nämligen hand mot bröst och det var bara John som hade en hand kvar. Pinsamt värre! Fast jag tyckte å andra sidan inte att det var speciellt obehagligt...
Efter kalaset for jag och mannen hem till en nystädad stuga, vid ettrycket låg vi nerbäddade i nya, frasiga sängkläder. Wünderful! Och som vanligt var det svårt att slita sig från värmen och de kramiga armarna runt midjan imorse. Innan vi for till fjällen så tänkte jag att resan skulle bli ett litet test för att se om jag skulle irritera mig på min darling, och han tänkte minsann likadant berättade han för mig sista kvällen. Men inte en enda gång har jag blivit irriterad eller putt. Inte en enda! Istället förvandlades jag till krammonstret nummer ett och klängde som tusan istället. Hur ska jag klara mig nu, när man inte får kramas hur mycket som helst varje dag? BIG PROBLEM!
Jag längtar till nästa lov... Och vecka 11 då vi är lediga från jobb på helgen båda två. Come give me love darling!

2009-03-01 | 12:25:15 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback