Bli troende?

Tack så mycket allihopa! Det funkade! Inte en endaste regndroppe på hela natten och jag körde fort som vinden. Blev klar på endast en timme och tio minuter, telen var fortfarande öppen när jag kom tillbaka till filialen. De sista tonerna dunkade på däruppe. Idag var dessutom någon slags överchef där och kollade hur vi skötte oss. Snyggt av mig! Sen när jag cyklade hem så hoppade kedjan vid thaien och det var ju en himlans tur att den hoppade då och inte tidigare. Det får morfar fixa idag. Men tillbaka till det här med vädergudar, man kanske borde börja dansa regndanser och sånt på heltid? Som indianerna. Kanske skulle vara något va?

Igår uttnyttjade jag solen som bara den. Först några timmar på balkongen, ett tvingat och ganska kallt bad i Nicksta med syrran, gubben och Felix och sen en två timmars promenad med gubben. Det där med badet, jag åkte mest till Nicksta för att vi skulle spela volleyboll men när vi kom fram så såg vi att hela planen bestod av en vattenpöl. Jaha, sa John, då blir det bada då! Och det blev lite kyligt ja, Jossan badkruka badade inte ens. Efteråt så tog John på sig marschkängorna, jag laddade upp med handbollstejpen och sen begav vi oss ut mot Lövet. Han ska gå in sina kängor och vänja sina fötter vid att gå i dom så vi siktade på en mil. Vid Lövhagens café fick vi stanna och tejpa där det började vankas skavsår men resten av promenaden klarade han sig. Skavsårsplåster, släng er i väggen! Handbollstejp is the shit! Kvällen spenderades nere hos mormor och morfar med god mat och mycket skratt. Jag hade i uppdrag att hämta John hos en kompis i Ösmo och när jag hade droppat av alla pojkar var det dags att sätta sig på cykeln.

Ikväll blir det mys med puman & co med bland annat bowling i Heron City, äntligen får man träffa sötnosen!

2009-07-11 | 13:30:52 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback