Lördag

Imorse när klockan ringde rådde total förvirring.
Var är jag? Varför ringer klockan? Är det skola idag? Varför ringer i så fall klockan så sent som halv åtta? Har jag sovmorgon? Vart är i sånt fall John? HELF! Sen kom jag på det... Jag jobbar ju idag.
När jag och pappa satt och åt frukost kom sonen i huset hem med en kompis. Och nej, han är bara sexton så han hade inte varit ute och slirat, bara lanat på ett café eller liknande. Han undrade vad tusan vi gjorde uppe så jäkla tidigt. Jag var måttligt avundsjuk när jag sen satte mig på bilens iskalla skinnsäten och visste att han precis krupit ner för att somna. Men när rumpvärmen kom igång glömde jag bort det. Jag hade nog fullt upp med att hålla tungan rätt i mun, jag övningskörde nämligen till jobbet idag. Det var inte så himla många bilar ute vilket var skönt, och det gick asbra! Många rödljus att stanna upp i, lite otydliga filer att hålla sig i och så vidare. Det där körkortet kanske inte är så långt borta ändå? Och på tisdag har jag körlektion med Gissela. Full fart framåt!


Nu ska det drickas kaffe, den första "jobbkaffen" på länge. Hörs igen när jag inte har något att göra, ciao!

2009-01-17 | 10:33:00 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback