GAH!

Förut har jag alltid längtat till skolan som den goda estet jag är. Första sommarlovet minns jag var en pina! Inte början, lite sugen på lov var jag ju såklart, men när ungefär halva hade gått tänkte jag mer och mer på skolan och när dagarna flöt förbi längtade jag riktigt mycket. Och då hade vi inte ens börjat på riktigt med musiken än! Det kom ju så smått i tvåan. Jullovet i tvåan spenderades nog ganska mycket med polarna från ES så då längtade jag inte så himla mycket. Var väl mest nervös över sommarshowen som vi skulle tokrepa till. Men lite sug kände jag, såklart.
Nu är det precis raka motsatsen. Jag vill inte! Och hör sen... Jag känner lite dåligt samvete, som den goda estet jag egentligen är, men kan jag inte bara få en vecka till? En ynka vecka? Vi ska väl ändå ha hösttermin en eller två veckor nu när vi börjar? Det kan vi väl ändå skippa? Inte så viktigt om du frågar mig...

Kanske börjar jag bli lite skoltrött, för första gången på, hmm... Typ 12½ år. Alltså sen sexårs. Då är det väl ändå lite okej? Även om man går estet och bara får hålla på med roliga och åh så lärorika saker (för er som vägrar inse det). Jag tycker såklart att det ska bli kul att börja med tre shower att repa till, kanske fyra. Jag vill bara ha sovmorgon varje dag, okej? (Och slippa jobba men få pengar ändå, men det är en annan historia.)
Samtidigt vet jag också hur otroligt snabbt även den här terminen kommer flyga förbi. Skräckblandad förtjusning. Jag vill verkligen inte sluta, vill verkligen inte lämna gymnasiets trygga korridorer och musikhusets inbjudande soffor och skralande musik från reprummen. Min klass? Musikerna? Ge mig ett år till, ett år fyllt av bara shower och musik så är jag redo att lämna. Då får jag ju ta studentlån också så det blir inga problem att börja musikfolkhögskola, perfect tajming!

Nu ska jag sluta älta framtiden och istället placera min rumpa i soffan framför Top Model, äntligen! Tekoppen nästa!

2009-01-06 | 19:54:04 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback