Fjärde

Nu har farmor och farfar gett sig iväg på ännu en av alla dessa Thailandsresor. Jag är inte avis, inte alls.

Nu har jag vinkat farväl till min, något trötta, partyråtta som åker upp till Vemdalen för att åka skidor och tappa näsan av kyla. Vi avslutade "vårt lov" med att åka in till stan och se Australia, en grymt bra film! Den hade allt en film ska innehålla och dessutom har jag nog en liten thing för just Australien, speciellt efter att ha läst alla Tamara McKinley-böcker som alla utspelar sig där. Jag tycker om filmer som utspelas under krigsåren, kläderna och allt annat flott. Historierna, aboriginerna, sederna, kulturen. Allt! Jag grät litegrann också, kunde verkligen inte hålla mig. En liten tår rann när det var som mest sorgligt och som mest lyckligt. Alla som känner min familj vet ju var jag har fått det ifrån. Till och med mannen fick ta några djupa andetag lite då och då.
Efter bion åkte vi hem, värmde oss i duschen och slängde oss i sängen famför en film. Somnade sött och upp med tuppen halv nio för att packa bil och ge sig iväg.

Idag blir det antingen stanna hemma i soggan, ta en promenad och sen träning ikväll. Eller en liten tur till Mio.
Njuta ska jag i alla fall göra, de få dagar som är kvar av det lilla, lilla lovet.

2009-01-04 | 10:56:22 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback