Det finns inget finare än kärleken

I alla fall inte den som min man ger mig. Låt mig förklara...

Igår efter jobbet tog jag tuben hem, mötte syrrorna och handlade nödvändigheter inför kvällen i Solna Centrum. När vi väl kom hem tog jag en snabb dusch sen bullade vi upp framför teven med grillad kyckling, potatissallad med smak av aioli (även min lunch idag, yey!) och baguette. Sverige - Frankrike! Tyvärr blev det en förlust men vi sörjer inte, det är match både idag och på tisdag. Mer handboll åt folket!
Vid sju messar min stackars pojkvän, som egentligen ska sluta då, och skriver att han blivit tvungen att jobba över men att han skulle ringa mig när han kom hem. Stackars, stackars John tänkte jag och kollade vidare på matchen. Kvart över åtta plingar min telefon till igen där det står:

Hoppas att det finns BJ kvar! Vad är koden?

Va?! Jag ringer genast upp och mycket riktigt, utanför porten står min man och fryser i regnet och blåsten. Han har kört hela vägen till Solna, smått olagligt och med en kebabrulle i handen. Mitt leende gick från öra till öra resten av kvällen, förutom när vi spelade GH och jag blev arg för att det gick dåligt. Vi kikade på körslaget, Bolt och smaskade Fish Food. Vid halv två kom två smått överförfriskade fyrtioplusare hem och stojade. Min pappa alltså...

En superkväll med systrarna, ja jag kan tycka om dom ibland, och min fina, fina man! Ingen kan vara mer lyllig än jag.

2009-01-25 | 12:04:02 | Dagliga | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» R

Fish food, mm-mm!

2009-01-25 // 13:48:40
» A

Kittlade dödsskönt i kistan!

2009-01-26 // 10:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback