Bland träningsmaskiner med isfingrar

Noll. Nada. Zero. Non. En stor fet nolla. Så många kunder har varit inne idag för att jobba på julmaten. En personlig tränare, men hon gills inte, och en snubbe som köpte proteinpulver. Jag sålde något! Han ville dock att jag skulle skriva upp den på hans föräldrar, alltså ingen vinst för företaget. Jag har redan passat på att skura golven i gymmet och pilatessalen så jag slipper det senare. Tror att jag ska ta ett par drag med dammsugaren nu på samma gång så har man det klart. Dessutom kanske det är lite shysstare att göra det när ingen är här än när det är folk i gymmet.

En glad nyhet som jag har upptäckt bakom repandisken är ett element, tjoho! Jag lärde mig en läxa igår när jag åkte hem och hackade sönder mina tänder och insidan på kinderna, därför klädde jag på mig ordentligt idag. Inga långkalsonger dock, men benvärmare i stövlarna en bit upp över knät för att värma mina arma ben. En långärmad tröja, en kofta och en sjal. Tjockisjackan, halsduk, mössa och vantar. Det var sååå skönt på tåget in, jag satt och mös i min varma, bulliga jacka. Helt okej när jag kom fram till gymmet också, inga goosbumps än inte! Men sen kom det. De iskalla händerna, huttringarna längs med ryggraden. Jag försökte förtvivlat värma mina händer med en kopp kaffe. Och då såg jag det. Som en skänk från ovan! Elementet. Jag har för länge sen kommit över stadiet då jag sitter på det, full värme och fläkt ofcourse. Nu har jag det bara på tjugofem grader... Alldeles lagom. Nu slipper jag mina femminutersintervaller i tjejernas bastu när det är kallt.

2009-01-18 | 13:59:50 | Dagliga | 0 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback